Senarai lawak terbaru


Nak bunuh tak anjing nih?


Dalam seminggu,
3 ari aku akan balik malam..
sebab shift petang..

biasa sampai umah dalam kul 11pm..
aku balik naik bus,
so kena jalan kaki dalam 10 minit dari bus stop la.



bile balik malam,
ada beberapa ekor anjing suka lepak kat kawasan perumahan aku..
so, aku akan berhadapan dengan anjing2 nie..
biasanya,
anjing2 nie akan lari kalau aku sampai.


tapi, semenjak bulan lepas,
ada seekor anjing muncul..
nama dia hitam, sebab badan dia warna hitam.
kalau badan dia warna putih, mesti aku cakap nama dia putih.

si hitam nie, akan menyalak dan cuba berlawan dengan aku..
konon2 dia hero la..
anjing2 lain cuma melihat sahaja.


paling teruk, minggu lepas,
si hitam hampir2 mengigit aku..
dia ingat aku nak lari, tapi aku pantang berundur..
aku cepat mara sabil melibaskan beg aku yg kosong..
aku pegi kerja bawak beg kosong jer..
apa2 pun tak der..
aku pun tak tau naper aku bawak beg kosong..
rasa tak selesa pegi kerja tak bawak beg..
kadang2 kalau isteri aku belikan bekpes , aku letak la dalam beg...
tue jer fungsi beg aku..

tapi, pernah gak letak payung pendek dalam tue..
sebab aku senang jer dapat payung free..
biasa aku jumpa payung tertinggal (ramai org tertingal payung kat opis aku)..
tapi aku selalu terhilangkan payung yg aku jumpa..
beg yg aku bawak nie pun free, aku redeem dari jusco point..
rasanya aku dah berbelanja hampir RM4K kat Jusco.



so, aku cuma terpikirkan mengenai keselamatan kanak2 di kawsan perumahan nie..
kanak2 mungkin tak mampu nak melawan anjing nie..
si hitam agak kuat dan punya mata yg menakutkan..
buat masa nie cuma aku jer yg mampu mengalahkan si hitam...


so, should i kill this black DOG?
banyak pilihan yg aku pilih utk bunuh anjung nie, antaranya :

1) pukul kepala dia dengan tukul besi semasa dia tido..

2) letak racun dalam makanan dia.. harap2 anjing lain x makan la

3) langar dia dengan keta opis ku, kalau aku bawak balik keta opis la, keta sendiri mana bole kotorkan.

so.. what u guys opnion?

bebolakatak.blogspot.com
JanGaN lupe Komen ye?

2 comments:

Anonymous | October 12, 2010 at 5:46 AM

x lwk ar bro

Anonymous | June 25, 2013 at 2:03 AM

kow pelihara jer dier,buat mcam citer naruto tu.kow bgi dier makan bebanyak pastu nanti dier besor mcm anak gajah,kow buleh tunggang dier ke mane2 jer kow suke jdi x yah lah membazir minyak kete........aku serius ni.

Post a Comment